Review recenzie la filmul Omul Furnică şi Viespea: Quantumania

Review recenzie la filmul Omul Furnică şi Viespea: Quantumania, un film de aventuri și acțiune, lansat în 2023 și regizat de Peyton Reed. În distribuție îi găsim pe actorii Paul Rudd în rolul lui Scott Lang aka Omul-Furnică, alături de Evangeline Lilly în rolul lui Hope van Dyne aka Viespea și Kathryn Newton, care se alătură distribuției în rolul Cassie, fiica lui Scott. Michael Douglas și Michelle Pfeiffer îi interpretează pe părinții lui Hope și Jonathan Majors în rolul răufăcătorului Kang.

În 2023, regizorul Peyton Reed aduce un nou capitol în Universul Cinematografic Marvel cu "Omul Furnică şi Viespea: Quantumania". Paul Rudd revine în rolul lui Scott Lang aka Ant-Man, alături de Evangeline Lilly în rolul lui Hope van Dyne aka Wasp și Kathryn Newton, care se alătură distribuției în rolul fiicei lui Scott, Cassie. Michael Douglas și Michelle Pfeiffer îi interpretează pe părinții lui Hope, Hank și Janet. Toți cei cinci se găsesc blocați în Quantum Realm, după ce unul dintre gadgeturile lui Cassie merge prost, descoperind că sunt prizonierii unui Kang puternic și răzbunător interpretat magistral de Jonathan Majors.

Omul Furnică şi Viespea: Quantumania review – Jonathan Majors este atât de bun încât Universul Cinematografic Marvel pare să se supună voinței sale. Faza „Kang the Conqueror” a francizei Marvel debutează într-un stil amuzant și ridicol.

Cu Omul Furnică şi Viespea: Quantumania / Ant-Man and the Wasp: Quantumania, Marvel a introdus așa-numita a cincea fază a lanțului său de producții media cu supereroi. După Quantumania, pare mai util să numim următoarea serie de filme și seriale TV Marvel „faza Jonathan Majors”. Pur și simplu, atât de bun este.

Jonathan Majors, cunoscut pentru rolul din serialul Lovecraft Country și ca una dintre vedetele filmului Creed III, nu este cu totul nou în Universul Cinematografic Marvel, apărând la sfârșitul serialului Loki de la Disney+, unde a oferit zeului înșelător Tom Hiddleston câteva avertismente încărcate de semnificație cu privire la ceea ce va veni. Cu toate acestea, filmul Omul Furnică şi Viespea: Quantumania îi oferă lui Jonathan Majors o introducere corespunzătoare ca noul „mare răufăcător” al Universului Cinematografic Marvel: un călător misterios în timp numit Kang the Conqueror. Sau mai bine zis, Kangii Conquerorii, pentru a fi mai precis, deoarece noua obsesie a francizei cu multiversurile înseamnă că ni s-au promis mai mulți Kangi din mai multe linii temporale în viitor. Practic, Omul Furnică şi Viespea: Quantumania este un film despre Kang. Orice aventură legată de Omul Furnică, indiferent de cât de amuzantă și de bună-credință poate fi, este în esență un detaliu minor.

Deși aceste francize cu supereroi au amenințat mereu să înghită carierele actorilor tineri promițători, legându-le reputațiile de contracte pentru mai multe filme și costume din spandex, Jonathan Majors a reușit aparent imposibilul. Este ca și cum ar fi forțat Marvel să orbiteze în jurul forței propriei sale carisme. El interpretează dialoguri aride și de neînțeles despre linii temporale și variații cu o solemnitate atât de profundă încât ai putea fi înșelat să crezi că vorbește despre ceva cu adevărat real. El manifestă amenințarea fără ajutorul CGI-ului, fără să fie violet și imens, ca Thanos (jucat de Josh Brolin), deși devine albastru când se află în modul de luptă, într-un omagiu adus echivalentului său din benzile desenate. Și, spre deosebire de mulți dintre răufăcătorii Marvel din ultima perioadă, el este enigmatic fără a avea o justificare tragică pentru faptele sale rele. Este practic ca Tilda Swinton în rolul Vrăjitoarea Albă, Kang the Conqueror fiind enigmatic și ușor de admirat, dar în același timp malefic și periculos.

Pe lângă performanța lui Jonathan Majors, Omul Furnică şi Viespea: Quantumania aduce și alte elemente interesante în universul Marvel. În primul rând, filmul introduce o nouă abordare a conceptului de timp și de universuri paralele, fără a deveni prea confuz sau pretențios. Deși tema călătoriilor în timp a mai fost abordată în alte filme din MCU, precum Răzbunătorii: Sfârșitul jocului sau Doctor Strange, Omul Furnică şi Viespea: Quantumania aduce o nouă perspectivă asupra subiectului, care poate deschide noi posibilități pentru viitoarele filme din franciză.

În plus, regizorul Peyton Reed păstrează atmosfera dorky și amuzantă specifică francizei Omul Furnică, dar adaugă și elemente mai epice și impresionante, cum ar fi scene de luptă spectaculoase și efecte vizuale impresionante. Secvența finală a filmului, în care personajele își unesc forțele pentru a-l înfrunta Kang, este una dintre cele mai reușite și impresionante scene de luptă din istoria Universului Cinematografic Marvel.

Deși Omul Furnică şi Viespea: Quantumania poate fi considerat un film secundar în universul Marvel, el aduce suficiente elemente noi și interesante pentru a fi considerat o adiție importantă la franciză. Performanța lui Jonathan Majors este cu siguranță unul dintre punctele forte ale filmului, dar nu este singurul motiv pentru care ar trebui să-l vedeți. Cu un mix reușit de umor, acțiune și elemente sci-fi, Quantumania este un film distractiv și impresionant, care demonstrează încă o dată capacitatea Marvel de a crea povești captivante și personaje memorabile.