Review Aquaman - un film de acțiune mai mult decât decent

Aquaman, este regizat de James Wan și îl are în rolul principal pe Jason Momoa jucând personajului Arthur Curry, care în acest film descoperă că este regele de drept al tărâmului de sub ape numit Atlantis. El trebuie să se lupte cu Orm care la rândul lui crede că tronul i se cuvine. Aquaman este un film de acțiune cu super eroi produs de compania DC Comics cu un buget de 160 de milioane de dolari și cu încasări la nivel global, de peste 1 miliar de dolari în doar două luni de la lansare.

Scurtă descriere: Tom Curry, un bărbat care îngrijea un far de lângă mare găsește în apă într-o zi o femeie rănită pe care o ia acasă și îi îngrijește rana. După ce își revine, află că femeia este regina Atlanna al tărâmului de sub ape numit Atlantis și că a fugit de un mariaj aranjat. Cei doi se îndrăgostesc și astfel se naște Artur, moștenitorul de drept al Atlantisului. După un timp regele Orvax îi găsește, iar Atlanna este nevoită să plece pentru a nu pune în pericol viața lui Tom și a fiului lor, Arthur. De mic, copilul este antrenat de fratele reginei în secret pentru a deveni cândva regele Atlantisului, dar pentru a realiza acest lucru, el trebuie să se lupte cu fratele lui mai mic, Orm.

Aquaman este un film ca mi-a plăcut. A avut o poveste destul de bună, actori buni care si-au jucat rolurile decent și niște efecte in marea lor majoritate, realizate foarte bine. Unul din lucrurile care nu mi-au plăcut la efecte este întinerirea actriței Nicole Kidman pentru a juca versiunea tânără a reginei Atlanna și a actorului Temuera Morrison pentru a-l juca pe tatăl lui Arthur. Efectele erau necesare cu siguranță, însă realizarea fețelor celor doi actori mi s-a părut slab realizată, mai ales în cazul lui Temuera Morrison.

Pe de altă parte, mi-a plăcut s-o revăd din nou tânără pe Nicole Kidman. Pe lângă faptul că este o actriță foarte bună (un premiu Oscar pentru filmul The Hours și alte 3 nominalizări), Nicole Kidman a fost (și încă este) una dintre cele mai frumoase femei din lume - cel puțin după părerea mea.

Per total, filmul Aquaman mi s-a părut un film bine realizat, cu faze de acțiune bune, cu destulă coerență în poveste și cu un personaj negativ destul de bine lucrat și jucat de actorul Patrick Wilson. Aș mai dori să-l remarc și pe Dolph Lundgren care după părerea mea a jucat bine rolul regelui Nereus.

Una din fazele de acțiune care mi-a plăcut foarte mult, a fost lupta pe două  planuri dintre Aquaman si Black Manta pe deoparte si Mera urmărită  de soldați pe de altă parte. Mi s-a părut bine realizată și a reușit să mă țină în suspans pe tot parcursul ei.

Jason Momoa, un actor cu un fizic potrivit pentru filmele de acțiune, se descurcă bine în acest film. Nu este un actor de Oscar, însă crește de la an la an și prinde roluri din ce în ce mai bune. La partea de umor însă mi s-a părut slab. Glumele livrate de el nu m-au găsit deloc pe fază, cum nu m-a găsit aproape tot filmul la acest capitol.

În aceeași seară am văzut filmul Green Book, filmul care a câștigat Oscarul în 2019. Nu vreau să compar cele două filme pentru că nu are niciun rost, însă ce vreau să spun este că spun că atunci când glumele sunt lucrate bine, tot filmul se schimbă, precum și experiența de vizionare. Citiți review-ul filmului Green Book pentru a vedea despre ce vorbesc.

Ca film de acțiune, cu scene de bătaie destul de bine regizate și cu efecte speciale mai mult decât bune, filmul Aquaman primește de la mine, nota 7.

Așa cum ați văzut din review, filmul filmul Aquaman mi s-a părut bun și îl pot recomanda fără nicio problemă, mai ales pentru vizionare în cinematograf.