Review recenzie la filmul Trenul Asasinilor / Bullet Train

Review recenzie la filmul de acțiune Trenul Asasinilor / Bullet Train cu Brad Pitt în rolul principal. Filmul Trenul Asasinilor a avut premiera în România pe 5 August 2022 și pe lângă Brad Pitt, a mai jucat un ansamblu de actori precum Aaron Taylor-Johnson, Brian Tyree Henry, Hiroyuki Sanada, Michael Shannon, Sandra Bullock, Zazie Beetz, Joey King și Andrew Koji.

Review recenzie la filmul Trenul Asasinilor

Am obiceiul să nu mă uit la trailere înainte de a viziona un nou film, deoarece experiența îmi spune că, în loc să mă entuziasmeze să văd un film, ele îmi oferă, în esență, o privire exagerată asupra filmului cu puncte cheie ale intrigii prezentate. Având în vedere acest lucru, a fost aproape imposibil să nu vezi părți din trailere pentru filmul Trenul Asasinilor / Bullet Train, fie că era la televizor sau pe YouTube, etc. Campania de marketing pentru acest film este nebună, am văzut-o peste tot.

Trailerul face ca filmul să arate ca o piesă de acțiune masivă - În genul "Non-stop" întâlnește "Tren spre Busan". Cu toate acestea, după ce am urmărit câteva recenzii de filme pe YouTube, am fost plăcut surprins să văd că este descris nu doar ca un film de acțiune fără creier, ci mai degrabă ca un film bazat pe dialoguri, cu o scriere inteligentă și un ritm rapid înainte și înapoi. Un recenzent a comparat-o cu Snatch de Guy Ritchie și clasicul Pulp Fiction - Două dintre filmele mele preferate și cele mai vizionate. Mi-a fost suficient, aveam de gând să încerc și mi-am rezervat câteva bilete pentru ziua deschiderii, lucru pe care nu îl fac foarte des.

Să începem cu Dialogul. Pur și simplu încearcă prea mult, mult prea mult. Majoritatea glumelor nu au aterizat pentru mine și livrarea dialogului rapid, destul de des, nu a lovit ținta. Nu îmi dau seama de ce s-a întâmplat asta. Este pur și simplu scris slab? Sau se reduce la modul în care a fost livrat de actori? Sau este pur și simplu că unele dintre filmele mele preferate sunt filme grele, pline de spirit, bazate pe dialoguri și așteptările mele erau atât de mari pe baza mai multor recenzii, încât m-am simțit dezamăgit de acest lucru? Oricum, nu prea a funcționat pentru mine.

După cum vă puteți imagina, aproape toate scenele de acțiune implicate în acest film au fost livrate într-un tren, ceea ce înseamnă că scenele de luptă trebuiau să fie compacte și strânse. Acest lucru a fost livrat mai bine decât mă așteptam să fie și multe dintre scenele de acțiune au fost plăcute, dacă nu incredibil de exagerate.

Personajele au fost relativ variate, dar au fost destul de generice și stereotipice. Brad Pitt este în esență actorul principal și probabil cel mai bun din film. Aaron Taylor-Johnson și Brian Tyree Henry (Tangerine și Lemon) au fost personajele pe care am fost cel mai încântat să le văd, au jucat personaje de tip gangster/ucigaș din vechea Londră. Din păcate, au părut că au încercat mult prea mult, iar chimia dintre ei nu a fost atât de bună pe cât îmi imaginez că regizorul și producătorii au crezut că va fi. Metafora Thomas the Tank Engine a devenit și ea repetitivă după a 25-a oară când a fost menționată. Restul distribuției sunt neplăcute, nimic deosebit de impresionant și nimic major de teribil. Sunt niște camee ciudate, iar când spun camee, mă refer la camee. Au literalmente secunde de timp pe ecran.

În general, Trenul Asasinilor / Bullet Train a fost suficient de distractiv pentru un film la care nu trebuie să gândești prea mult și a fost un mod inofensiv de a-mi opri creierul timp de două ore și de a mă relaxa. Simt că este o oportunitate ușor irosită, deoarece văd ce încerca regizorul să facă, dar mi s-a părut simplu și că a ratat marcajul în câteva ocazii. Stil peste substanță este cel mai bun mod în care l-aș descrie.