Review recenzie la filmul Zâmbește / Smile (2022)

Review recenzie la filmul de groază Zâmbește / Smile, care este regizat de Parker Finn și îi are în rolurile principale pe actorii Sosie Bacon, Caitlin Stasey, Kyle Gallner, Robin Weigert, Kevin Keppy și Kal Penn. Filmul horror Zâmbește / Smile a avut premiera în România pe 30 septembrie 2022 în cinematografe.

Review recenzie la filmul horror Zâmbește / Smile

Ce an incredibil pentru filmele horror!

Scena introductivă este perfectă din punct de vedere conceptual. De ce? Pentru că ne oferă imediat tot ce avem nevoie pentru a intra în contextul filmului, nu doar în ceea ce privește elementele horror cele mai clasice, ci și în ceea ce privește temele sale principale. Toate acestea înainte de a apărea titlul filmului pe ecran. Dar cum? Prezentându-ne imediat personajul nostru principal, doctorul Rose Cotter, care lucrează într-un spital de psihiatrie și care primește vizita unui nou pacient care în zece minute arată un comportament ciudat, pretinde că este urmărit de o entitate malefică, zâmbește înfricoșător și se sinucide. Iar acum acel blestem pare să fi trecut la doctorul nostru, care este interpretat impecabil de actrița Sosie Bacon, într-unul dintre acele roluri în care de multe ori trebuie să se echilibreze pe granița care separă ceea ce vede toată lumea de ceea ce poate vedea numai ea.

Trauma. Va fi întotdeauna traumatizant să fii martor la un eveniment dramatic și violent precum o sinucidere. Și această entitate se hrănește din traumă. Și cât de bine este folosită această temă... la urma urmei, mulți dintre noi am trecut prin traume și traumele sunt ținute doar într-un colț ascuns în noi, mereu gata să fie reactivate. Durerea și vinovăția sunt adesea asociate cu evenimente traumatice, iar filmul Zâmbește / Smile nu neagă această legătură. Nici nu refuză să facă legături cu problemele psihologice și psihice care pot apărea din ea și cum, atunci când se întâmplă acest lucru, victima devine și mai plasată pe marginea prăpastiei, mai izolată, mai singură într-o lume de care nu intenționează să se îndepărteze, dar la care nu găseşte altă alternativă.

Dar desigur, acesta este un film de groază și nu este vorba doar despre mesajul pe care ar trebui să-l dea un film de gen. Vești bune: chiar dacă nu îți pasă de sens, filmul Zâmbește / Smile este un divertisment destul de bun și eficient. Scenele pline de suspans sunt foarte bine construite, mediul se simte încărcat pentru momente lungi și ne prezintă câteva jump-scare-uri care funcționeaza perfect, acesta fiind unul dintre cele mai înfricoșătoare filme din ultimii ani.

Filmul Zâmbește / Smile suferă de o anumită predictibilitate tipică genului - am văzut acel final venind de la kilometri distanță - și, uneori, pare să se bazeze puțin prea mult pe puterea de sugestie și eficacitatea sperierilor sale, deși există motive pentru asta, deoarece acelea sunt două domenii în care iese în evidență. Efectele vizuale – de cele mai multe ori practice – nu sunt prezente pentru momente lungi, dar când apar, ele ridică scena, cu niște imagini cu adevărat terifiante. Și în ceea ce-l privește pe Parker Finn...ce debut grozav în film, nu numai pentru modul în care ne lasă pe marginea prăpastiei datorită unei direcții foarte sigure, ci și pentru prezentarea unor elemente pe care nu le vedem adesea în filmele horror, în ceea ce privește originalitatea cadrelor și a tranzițiilor scenelor.

2022 nu încetează să ne ofere horror de calitate. Filmul Zâmbește / Smile mizează pe o atmosferă încărcată, mesaje puternice și sperieturi foarte eficiente pentru a ne oferi unul dintre cele mai tensionate filme ale anului. Un pic The Ring, puțin It Follows, dar și o identitate foarte proprie care ar trebui să asigure că nu se va opri aici.