Review The Umbrella Academy - Încă un serial cu super eroi

Filmul serial The Umbrella Academy este adaptat după seria de benzi desenate cu același nume și spune povestea originii unui grup de super eroi cu puteri diferite. Serialul este realizat de mai multe case de producție împreună cu Netflix care îl și distribuie, inclusiv în România.

Dacă ar fi să găsesc un alt serial cu care se aseamănă The Umbrella Academy, acesta ar fi serialul Titans, produs în colaborare cu Universul DC. La fel ca și acesta, The Umbrella Academy inaugurează o nouă serie de super eroi, de la origini și până când își iau în serios rolul de a lupta împotriva crimei din orașe.

Mică descriere: În ziua de 1 octombrie 1989, 43 de femei din diferite țări, nasc un copil în același timp, deși cu o zi înainte niciuna din ele nu prezenta semne de sarcină. Sir Reginald Hargreeves, un industriaș bogat și excentric află de ele și încearcă să aducă toți copii la academia Umbrela pe care el o formase, dar reușeste să ia decât 7. El vrea să facă din ei super eroi care să apere lumea, dar ținâdu-i din scurt și antrenându-i din greu, copii încep să-l urască și pleacă, iar el rămâne singur. După 13 ani, Sir Reginald Hargreeves moare iar cei 6 copii care au supraviețuit se întorc pentru înmormântarea lui.

The Umbrella Academy este un serial bun. Actorii își joacă rolurile foarte bine și aici o numesc pe Elliot Page (fostă Ellen Page) la care se cunoaște că este o actriță nominalizată la premiile Oscar și Globul de Aur și pe Aidan Gallagher în rolul lui Number Five. Acesta deși are doar 15 ani, reușește să joace cu brio rolul unui om de peste 50 de ani prins în corpul unui copil de 10 ani, probabil.
Un rol bun face și Robert Sheehan cu personajul Klaus Hargreeves. El redă foarte bine stările de drogat, bețiv, om care vorbește cu morții și veteran de război.

Povestea serialului The Umbrella Academy este spusă cu aduceri aminte din trecut sau din alte timpuri. Este destul de coerentă și reușești încet, încet, să-ți dai seama despre istoria personajelor. În primele două episoade mi s-a părut spusă cam fără umor, însă din ce în ce, umorul apare, dar se minține în special la Klaus Hargreeves și în mai mică măsură la Number Five.
O bilă albă aș avea și pentru Mary J. Blige din rolul ucigașei Cha-Cha. Pentru o cântăreață, mi s-a părut că își joacă foarte bine rolul de bad girl.

Una din fazele care mi-au plăcut din serial, este într-unul din episoadele de început. Este vorba despre o scenă de acțiune în care sunt implicați aproape toți super eroii și cei doi criminali călători în timp. Scena este realizată bine, cu o acțiune regizată frumos, cu puțin umor pe alocuri și cu o coloană sonoră aleasă bine. De fapt, întreaga coloană sonoră mi se pare aleasă bine, cu muzică care crește intensitatea în scenele de acțiune și agravează situația în scenele dramatice.

Sunt și câteva lucruri ca nu mi-au placut la The Umbrella Academy și anume:
- modul în care personajul Luther Hargreeves este lucrat ca efecte speciale. În scenele când este îmbrăcat pare că hainele lui sunt umflate cu alte haine bagate prin ele ca să pară masiv, iar când este dezbrăcat, pare că are pe el un costum total nereușit.
- în serial apare și o maimuță care vorbește și din păcate timp de 5 episoade căte am reușit să văd, încă nu este explicată crearea ei, decăt prin faptul că Sir Reginald Hargreeves era inventator și om de știință.
- la fel și cu "mama" super eroilor.

Îi dau serialului The Umbrella Academy nota 8 din 10, deoarece este un serial cu actori și personaje decente și o poveste plăcut de urmărit, chiar dacă nu este originală.

Deși realizat după benzi desenate, serialul The Umbrella Academy are totuși niște super eroi diferiți, cu puteri care nu le-am mai văzut în niciun film până acum. Este un serial cu scene de acțiune realizate bine, cu coloană sonoră foarte bună și cu o poveste ușor de urmărit. Asta face să recomand acest serial, dacă incă nu sunteți sătui de super eroi.